Sambåndet

Søndag 25. februar 2018
RSS
DIGITAL: ImF-UNG er tilstede i mange ulike kanaler.

Søker tilhengere på Facebook

Tallet i dag er 621. Før nyttår skal det være over 1000. Nettkonsulent Kjetil Fyllingen vil ha flere som «liker» ImF-UNG på internett.

Av Vilhelm Viksøy. Publisert 30. september 2010.
Bli venn med ImF-UNG på Facebook

BLI TILHENGER: – Trykk på denne knappen neste gang du er inne på facebook.com/ImFung.no, oppfordrer nettkonsulent Kjetil Fyllingen. Da blir du en tilhenger av ImF-UNG på Facebook. FOTO: SAMBÅNDET

Fakta

– Hvis du er på Facebook. Gå inn på ImF-UNG sine sider og bli en tilhenger, oppfordrer nettkonsulent Kjetil Fyllingen i ImF-UNG. Siden nyttår  har han hatt jobben med å gjøre ung-gjengen synlig i den digitale verden. Sakte men sikkert vokser de seg større og større. Nå håper han at enda flere blir tilhengere på Facebook – eller «likere» som det nå heter.
– Søk oss opp eller gå til facebook.com/ImFung.no, klikk på «liker» øverst oppe på siden og så er du med, sier Kjetil.

Gjør du det er det mye enklere å følge med på hva som skjer i ImF-UNG-verden.

– Hver gang jeg oppdaterer nettsidene eller Podcasten til ImF-UNG, legger jeg også en melding om dette på Facebook. Da kommer det automatisk melding i Facebook-feeden til alle tilhengerne og de slipper å oppsøke sidene våre aktivt for å sjekke oppdateringer, argumenterer Kjetil. Tallene viser at hvert fjerde besøk på www.imf-ung.no kommer fra en link på Facebook.

Interaktiv
Målet til Kjetil er ikke mange tilhengere i seg selv, men dess flere tilhengere dess større arena har ImF-UNG til å kommunisere med mennesker på.
– Vi ønsker mest mulig dialog med våre tilhengere. Dette skal ikke bare være envegskommunikasjon. Vi ønsker at mange bruker denne muligheten til å komme med innspill, ønsker og kommentarer til oss, sier Kjetil, som ikke er helt fornøyd med responsen til nå. Han skulle ønske denne var langt større.

– Men vi vet fra undersøkelser at terskelen ofte er overraskende høy for å kommentere seriøse saker på nettet.

Være synlig
– Men hvorfor er det viktig for ImF-UNG å være på Facebook?
– Dette er Norges desidert største sosiale nettsted med mer enn 2,5 millioner brukere. Da sier det seg selv at må vi være der. Det er en unik arena å spre budskapet om det vi tror på, sier Kjetil, som også peker på at dette handler om merkevarebygging.

– Vi tror ImF-UNG er et godt redskap for å nå mennesker med evangeliet. Da må vi gjøre ImF-UNG synlige også, sier Kjetil. Oppfordringen hans er derfor tydelig:
– Alle ImF-ere der ute må bli «likere» og så må de invitere andre til å bli det. OmGud.net har for eksempel mange flere enn oss, så potensialet er der, sier han.

– Og NLM Ung?
– De snakker vi ikke om, sier Kjetil og vifter vekk spørsmålet.
– De har 743.
– Ikke mer? De skal vi ta igjen i neste uke hvis bare folk gjør jobben.

Ingen kommentarer »

Skriv en kommentar

Janne Ferstad skifter jobb. Etter påske blir hun ny daglig leder for Bergen Kristne Bokhandel.

Den Norske Israelsmisjon ønsker kontakt med kristne familier og enkeltpersoner som kan være vertskap for israelsk ungdom som er på reise.

Den verdenskjente vekkelsespredikanten som blant annet omtales som den viktigste evangelisten siden apostelen Paulus, døde onsdag 21. februar, 99 år gammel.

Awanas toppleder er imponert over måten ImF har tatt trosopplæringsopplegget til Norge på, og han har et klart råd for veien videre.

Norsk luthersk misjonssamband vil markere 70-årsjubileet for den israelske staten med seminar og bønn i stedet for flaggheising.

Copyright © Sambåndet 2018