Sambåndet

Lørdag 22. juli 2017
RSS
DIGITAL: ImF-UNG er tilstede i mange ulike kanaler.

Søker tilhengere på Facebook

Tallet i dag er 621. Før nyttår skal det være over 1000. Nettkonsulent Kjetil Fyllingen vil ha flere som «liker» ImF-UNG på internett.

Av Vilhelm Viksøy. Publisert 30. september 2010.
Bli venn med ImF-UNG på Facebook

BLI TILHENGER: – Trykk på denne knappen neste gang du er inne på facebook.com/ImFung.no, oppfordrer nettkonsulent Kjetil Fyllingen. Da blir du en tilhenger av ImF-UNG på Facebook. FOTO: SAMBÅNDET

Fakta

– Hvis du er på Facebook. Gå inn på ImF-UNG sine sider og bli en tilhenger, oppfordrer nettkonsulent Kjetil Fyllingen i ImF-UNG. Siden nyttår  har han hatt jobben med å gjøre ung-gjengen synlig i den digitale verden. Sakte men sikkert vokser de seg større og større. Nå håper han at enda flere blir tilhengere på Facebook – eller «likere» som det nå heter.
– Søk oss opp eller gå til facebook.com/ImFung.no, klikk på «liker» øverst oppe på siden og så er du med, sier Kjetil.

Gjør du det er det mye enklere å følge med på hva som skjer i ImF-UNG-verden.

– Hver gang jeg oppdaterer nettsidene eller Podcasten til ImF-UNG, legger jeg også en melding om dette på Facebook. Da kommer det automatisk melding i Facebook-feeden til alle tilhengerne og de slipper å oppsøke sidene våre aktivt for å sjekke oppdateringer, argumenterer Kjetil. Tallene viser at hvert fjerde besøk på www.imf-ung.no kommer fra en link på Facebook.

Interaktiv
Målet til Kjetil er ikke mange tilhengere i seg selv, men dess flere tilhengere dess større arena har ImF-UNG til å kommunisere med mennesker på.
– Vi ønsker mest mulig dialog med våre tilhengere. Dette skal ikke bare være envegskommunikasjon. Vi ønsker at mange bruker denne muligheten til å komme med innspill, ønsker og kommentarer til oss, sier Kjetil, som ikke er helt fornøyd med responsen til nå. Han skulle ønske denne var langt større.

– Men vi vet fra undersøkelser at terskelen ofte er overraskende høy for å kommentere seriøse saker på nettet.

Være synlig
– Men hvorfor er det viktig for ImF-UNG å være på Facebook?
– Dette er Norges desidert største sosiale nettsted med mer enn 2,5 millioner brukere. Da sier det seg selv at må vi være der. Det er en unik arena å spre budskapet om det vi tror på, sier Kjetil, som også peker på at dette handler om merkevarebygging.

– Vi tror ImF-UNG er et godt redskap for å nå mennesker med evangeliet. Da må vi gjøre ImF-UNG synlige også, sier Kjetil. Oppfordringen hans er derfor tydelig:
– Alle ImF-ere der ute må bli «likere» og så må de invitere andre til å bli det. OmGud.net har for eksempel mange flere enn oss, så potensialet er der, sier han.

– Og NLM Ung?
– De snakker vi ikke om, sier Kjetil og vifter vekk spørsmålet.
– De har 743.
– Ikke mer? De skal vi ta igjen i neste uke hvis bare folk gjør jobben.

Ingen kommentarer »

Skriv en kommentar

– Vi må enten bygge eller legge ned campingen etter hvert, sier ImF-leder Erik Furnes.

Dimitri Cubrevic var en av mange kristne ungdommer som forlot området i Latvia der KVS-Bygland er engasjert, på jakt etter et bedre liv. Men han valgte å vende tilbake.

Tarald Ueland er en veteran på Lyngdal Bibelcamp, og i år har han og kona Laila ansvar for programposten Kveldsåpent den første uka.

Ivar Stensland (27) skal jobbe med både forsamlingsarbeid og barne- og ungdomsarbeid og prøve å integrere begge deler.

Etter alt å dømme vil det komme krav om at avstanden mellom «spikerteltene» på campingplasser må økes, men det skjer tidligst fra nyttår.

Copyright © Sambåndet 2017