Gode tall for Si-REISER
ETTERSPURTE: – Israelsturene våre er veldig etterspurte. Israel er vårt største reisemål, sier en fornøyd daglig leder i Si-REISER, Jon Teigen.(FOTO: KRISTIN TONNING-OLSEN) Av Kristin Tonning-Olsen Si-REISER opplever dette året en fordobling av gjestetallet til Israel i forhold til i fjor. Den økningen er vi fornøyd med. Israels-turene våre er veldig etterspurte. Israel er […]
ETTERSPURTE: – Israelsturene våre er veldig etterspurte. Israel er vårt største reisemål, sier en fornøyd daglig leder i Si-REISER, Jon Teigen. (FOTO: KRISTIN TONNING-OLSEN) |
Si-REISER opplever dette året en fordobling av gjestetallet til Israel i forhold til i fjor.
Den økningen er vi fornøyd med. Israels-turene våre er veldig etterspurte. Israel er vårt største reisemål, sier daglig leder i Si-REISER, Jon Teigen, og vifter med turkatalogen.
I høst har vi satt opp sju turer pluss en ekstratur. Vi greier faktisk ikke å skaffe flere billetter til disse turene, det er smekk fullt. Vi har store grupper med reisende, nesten femti i hver gruppe, sier en fornøyd Teigen. Han må mange år tilbake for å finne slike tall.
Sett sånn i ettertid, så burde vi ha satt opp flere turer i år. Vi planla disse turene for et år siden, og da var vi spent på blant annet situasjonen etter uttrekningen fra Gaza. Den gikk bra og relativt rolig. Så nå er alle dører åpne, sier Teigen.
Satser på satelitter. Noe av grunnen til økning i antall reiser, tror Teigen er en satsing på både gamle og nye medarbeidere.
Vi har plassert såkalte satelitter, det vil si Si-medarbeidere, rundt omkring i landet. Vi har egne kontorer i Bergen, Stavanger og Kristiansand, i tillegg til kontoret vårt her i Ålesund.
Disse satelittene jobber mot deres lokale marked og selger oss inn der. Det er gull verdt for oss, sier Teigen.
I tillegg mener han at Si-REISER nå har befestet seg som en solid
reiseformidlingsbedrift, både på det
kristne markedet og ellers.
Si-REISER fikk jo kritikk en periode for å være «for kristelig». Men vi har samme profil idag. Likevel har vi greid å komme oss ut i det profane markedet. Vi har blitt kristenfolket sin operatør, men mange «tør» å prøve oss, selv om de ikke er kristne. Folk kommer tilbake til oss igjen og igjen for å kjøpe reiser hos oss. De fleste
andre reisebedrifter misunner oss den gjenkjøpsprosenten, sier Teigen.
Nye lokaler. Nå som salgstallene går som det suser, synes Teigen det er fint å ha lokaler som kan huse den hektiske aktiviteten på hovedkontoret. De gamle kontorlokalene i Ålesund sentrum ble, i følge Teigen, for trange og upraktiske for Si-REISER, og til jul i fjor flyttet de reisevirksomheten sin til Spjelkavik, omtrent ti kilometer fra gamlekontoret.
Her har vi pusset opp en forretningsgård. Vi har kontorer i andre etasje, og så er det en fotklinikk og en quiltebutikk i første etasje. Vi kjøpte bygget for tre millioner kroner, og da var det mye oppussing som trengtes. Vi pusset opp for 1,5 millioner, og nå er det blitt riktig så fint, sier Teigen. Lokalene er ikke innviet enda, det skal skje til våren.
Da skal vi ha opp vimpler og flagg og reklame, sier Teigen stolt.
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!