Medierosen til Katrine Moholt
FIKK PRIS: Katrine Moholt mottar Medierosen høsten 2006 fra Familie & Medier. Selve prisen er en illustrasjon laget av Marvin Halleraker. Eivind Algrøy er prisutdeler.FOTO: ANNE-KARI VIK/KPK Av Kristelig Pressekontor (KPK) Det er den kristne medieorganisasjonen Familie & Medier som deler ut prisen. Den går til en person eller en redaksjon som har utmerket seg ved […]
FIKK PRIS: Katrine Moholt mottar Medierosen høsten 2006 fra Familie & Medier. Selve prisen er en illustrasjon laget av Marvin Halleraker. Eivind Algrøy er prisutdeler. FOTO: ANNE-KARI VIK/KPK |
Av Kristelig Pressekontor (KPK)
Det er den kristne medieorganisasjonen Familie & Medier som deler ut prisen. Den går til en person eller en redaksjon som har utmerket seg ved å holde frem positive verdier i mediebildet.
– Dette er virkelig oppmuntrende, en bekreftelse på det jeg selv har lagt vekt på i min rolle som programleder, sier Moholt.
Kjærlighet
– Moholt får prisen fordi Jakten på kjærligheten ikke er jakten på det perfekte ytre, den smale midje eller den lykkelige karriere, sier redaktør i Familie & Medier, Eivind Algrøy.
Han mener at det kreves både dyktighet og mot for å hente frem vanlige folks interessante sider, slik Moholt har klart.
– I en medieverden som i økende grad fokuserer på at det perfekte mennesket er avgjørende for lykke, har hun evnet å få frem mangfoldet. Vi gir henne denne prisen som en oppmuntring og anerkjennelse av dette, sier Algrøy.
Åpenhet
Moholt får skryt for åpenhet i møte med menneskers ulike veivalg i livet. Folks rett til å velge annerledes er viktig for organisasjonen, som en motvekt til et ofte strømlinjeformet mediebilde.
– Programmet har løftet frem svært ulike personer og seere i hele landet har klart å identifisere seg med menneskene, mener Algrøy.
Naturlig
Medierosen deles ut vår og høst til en person eller en redaksjon som har utmerket seg i kampen for det gode i mediene. Tidligere er prisen tildelt Egil Svartdahl fra Tv-pastoren og Søndagsåpent, og Erik Thorstvedt fra Heia Tufte. Tanken er å oppmuntre sentrale mediepersoner til å se at det nytter å løfte frem positive verdier.
– Vi ønsker å gå mot strømmen i en medieverden der både meninger og metoder kan være veldig markedsstyrte, sier Algrøy.
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!