Medierosen til Katrine Moholt

 FIKK PRIS: Katrine Moholt mottar Medierosen høsten 2006 fra Familie & Medier. Selve prisen er en illustrasjon laget av Marvin Halleraker. Eivind Algrøy er prisutdeler.FOTO: ANNE-KARI VIK/KPK Av Kristelig Pressekontor (KPK) Det er den kristne medieorganisasjonen Familie & Medier som deler ut prisen. Den går til en person eller en redaksjon som har utmerket seg ved […]

  
FIKK PRIS: Katrine Moholt mottar Medierosen høsten 2006 fra Familie & Medier. Selve prisen er en illustrasjon laget av Marvin Halleraker. Eivind Algrøy er prisutdeler.
FOTO: ANNE-KARI VIK/KPK

Av Kristelig Pressekontor (KPK)

Det er den kristne medieorganisasjonen Familie & Medier som deler ut prisen. Den går til en person eller en redaksjon som har utmerket seg ved å holde frem positive verdier i mediebildet.
– Dette er virkelig oppmuntrende, en bekreftelse på det jeg selv har lagt vekt på i min rolle som programleder, sier Moholt.

Kjærlighet
– Moholt får prisen fordi ”Jakten på kjærligheten” ikke er jakten på det perfekte ytre, den smale midje eller den lykkelige karriere, sier redaktør i Familie & Medier, Eivind Algrøy.
Han mener at det kreves både dyktighet og mot for å hente frem vanlige folks interessante sider, slik Moholt har klart.
– I en medieverden som i økende grad fokuserer på at det perfekte mennesket er avgjørende for lykke, har hun evnet å få frem mangfoldet. Vi gir henne denne prisen som en oppmuntring og anerkjennelse av dette, sier Algrøy.

Åpenhet
Moholt får skryt for åpenhet i møte med menneskers ulike veivalg i livet. Folks rett til å velge annerledes er viktig for organisasjonen, som en motvekt til et ofte ”strømlinjeformet” mediebilde. 
– Programmet har løftet frem svært ulike personer og seere i hele landet har klart å identifisere seg med menneskene, mener Algrøy.

Naturlig
Medierosen deles ut vår og høst til en person eller en redaksjon som har utmerket seg i kampen for ”det gode i mediene”. Tidligere er prisen tildelt Egil Svartdahl fra Tv-pastoren og Søndagsåpent, og Erik Thorstvedt fra Heia Tufte. Tanken er å oppmuntre sentrale mediepersoner til å se at det nytter å løfte frem positive verdier.
– Vi ønsker å gå mot strømmen i en medieverden der både meninger og metoder kan være veldig markedsstyrte, sier Algrøy.

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.