Digital sommerhilsen
I løpet av noen få sommeruker har Indremisjonsforbundets utadrettede virksomhet fått to digitale tilskudd: Facebook (søk på Indremisjonsforbundet) og Instagram (søk på #imfmedia). Hvorfor det?
Nær 3 millioner nordmenn, 75 prosent av befolkningen, har registrert seg som brukere av nettsamfunnet Facebook. 668.000 (17 prosent) har opprettet profil på bildedelingstjenesten Instagram.
Dette betyr at potensialet for å nå ut til folk ved å være til stede på sosiale medier, er stort. Saken om konstituert rektor på Bildøy bibelskole på nettsiden sambåndet.no, er i skrivende stund nådd av til sammen 659 personer via Facebook i løpet av tre døgn. 106 lesere har delt artikkelen på sin egen Facebook-side, slik at deres venner kunne bli oppmerksom på denne nyheten. Den kuriøse videoen med oppskjæring av ananas har til nå over 1000 fått anledning til å se på Facebook.
Det vi legger ut på nettsidene våre og på sosiale medier, kan også folk lett respondere på. Dermed oppnår vi en toveis kontakt, og det uten at det (foreløpig i alle fall) koster noe annet enn arbeidstid.
Et utvalg nedsatt av forbundsstyret konkluderte i fjor høst med at kunnskapen om ImF – «kva og kvifor» – er for lav, også blant misjonsfolket. ImF Media tenker at sosiale medier er ett virkemiddel for å heve kunnskapsnivået og – ikke minst – styrke organisasjonstilhørigheten.
PS Foreløpig har ImF-Ung nesten sju ganger så mange følgere på Facebook som ImF. Vil du være med på å ta ungdommene igjen?!
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!