Kontingenten i tråd med budsjettet

Men likevel langt igjen før økonomien i ImF Media er god.

25. juni kom beskjeden fra økonomilederen: Budsjettmålet om 1,3 millioner kroner i frivillig kontingent på bladet Sambåndet i 2015 er nådd.

Per 30. april var det betalt inn 1,27 millioner kroner, meldte Sambåndet i maiutgaven. Dersom alle hadde betalt 350 hver, betød det at 3640 abonnenter har benyttet seg av giroen som ble sendt ut i mars.

Nå kan altså dette gjennomsnittstallet økes til 3714 abonnenter.

– Vi er glad for at vi nå er i tråd med budsjettet på denne helt sentrale posten, for det har vi ikke greid de siste årene, sier medieleder Petter Olsen.

Men det er en malurt i begeret. Basert på tidligere erfaring er det bare budsjettert med at halvparten av abonnentene betaler. Det er ikke nok til å dekke de totale kostnadene på medieavdelingen.

Enkelt sagt dekker dette beløpet trykke- og distribusjonsutgifter, men ikke utgiftene til lønn, datautstyr, husleie og lignende.

– Sambåndet er avdelingens suverent største både utgiftspost og inntektspotensial. Vi har også andre inntekter, men ikke store nok til å dekke opp for at halvparten ikke betaler kontingenten på bladet. Dersom flere enn halvparten så syn på å betale, ville det virkelig ha lettet på økonomien, sier Petter Olsen.

Har du forlagt giroen, kan du be om en ny, eller benytte kontonummeret i kolofonen i bladet og merke betalingen med «kontingent». Kolofonen finner du bakerst i Sambåndet, i juniutgaven på side 24, før kretssidene overtar.

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.