– Verdens sterkeste merkevare

- En drøm å få jobbe med verdens sterkeste merkevare, sier rektor ved Markedshøgskolen, Trond Blindheim.

Blindheim har deltatt i en gruppe som har arbeidet med markedsføringen av Bibel 2011. Blindheim ga på pressekonferansen etter lanseringen uttrykk for følelsen av å være med på noe stort når man er involvert i arbeidet med en ny bibelutgave. Han sammenlignet lanseringen med store lanseringer av The Beatles og av Apples lanseringer av ny teknologi.

Blindheim forventer stort engasjement når den nye bibeloversettelsen nå er kommet på markedet.
– Når verdens sterkeste merkevarer kommer på markedet, skaper det alltid stort engasjement. Jeg tror den nye bibeloversettelsen vil føre til mange kronikker og debattinnlegg i tiden som kommer, spår Blindheim.

Lest, trodd og levd
– 11 års arbeid der en rekke mennesker har vært involvert, og der det er brukt 32 millioner kroner i arbeidet med å oversette 1400 boksider, sier noe om grundigheten i det oversetterarbeidet som er utført, sier Bibelselskapets styreleder Tor Tjerandsen.

– Bibelselskapets folk har ikke drevet med dette av akademisk interesse, men vi har gjort det i nært samarbeid med de kristne trossamfunn her i landet. Vårt ønske er at Bibel 2011 skal bli lest, trodd og levd, sier styrelederen.
– Dette er den beste bibeloversettelsen det norske fagmiljø kan få til i dag, sier han.

– Spennende
Tidligere direktør i Språkrådet, Sylfest Lomheim, er blant dem som har vært involvert i oversettelsesarbeidet.
– Jeg har i språksammenheng aldri vært med på noe så spennende som dette. Jeg vil aldri glemme de fire-fem årene vi satt sammen i gruppen som arbeidet med Det nye testamentet. Utrolig spennende, sier Lomheim. KPK

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.