ImF-Ung på vei mot felles logo
Nylig skiftet Ung Misjon navn til ImF-Ung Sunnmøre. Dermed er det felles ImF-Ung logo i tre av Indremisjonsforbundets kretser.
I Nordmøre og Romsdal Indremisjon og ImF Rogaland har barne- og ungdomsavdelingene allerede tatt i bruk en felles logo. Og nå følger Sunnmøre Indremisjon etter. Barne- og ungdomsavdelingen der vil denne våren skifte navn fra Ung Misjon til ImF-Ung Sunnmøre. Snart vil også ImF-Ung Sør ta i bruk felles logo. Det er et nytt fellesprosjekt mellom ImF-Ung og de ulike kretsenes barne- og ungdomsavdelinger.
Felles identitet
− Hovedgrunnen til at vi gjør dette, er at det fra vår side er positivt for oss og for de unge at det blir en tett kobling mellom oss og de ulike kretsene og mellom kretsene. Denne måten å skrive navnet på gjør det lettere å se at det er samme familie, sier daglig leder Kenneth Foss til sambåndet.no.
− Så det er et ønske om at alle kretsene har felles logo?
− Det er kanskje en drøm. Det ville vært helt fantastisk om vi kunne få det til. Felles logo er en hjelp i profilering og til å skape felles identitet. Men vi kan ikke pålegge kretsene å gjøre det, svarer Foss.
Når mer ut
Leder Anne Berit Aarsland i ImF-Ung Rogaland har bare positiv erfaring med felles logo.
− Vi begynte i år med logo. Det gjør det lettere å profilere seg, og vi når mer ut. Logoen er et merke folk kan bli kjent med, og de forstår at vi er en del av en større sammenheng. For eksempel på nettsiden www.checkin.no hvor folk kan gå inn og melde seg på arrangement, kan vi legge ut invitasjon til å melde seg på til leirene våre, og folk kan se at ImF driver arbeid blant barn og unge, sier Aarsland.
Felleslogoen er utviklet i samarbeid med ImF Media.
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!