FORNØYD: Erik Furnes og Cathrine Rane er fornøyd med den nye imf.no. Foto: Brit Rønningen
ImF har fått ny nettside
De som klikker seg inn på Indremisjonsforbundets (ImF) hjemmeside imf.no, vil oppdage at den har skiftet utseende.
‒ Jeg synes det er veldig bra. Det er tiltalende, lyder kommentaren fra generalsekretær Erik Furnes i ImF til organisasjonens nye nettsted (se faktaboks for ordforklaringer).
På ImFs lederkonferanse i november i fjor ble ImFs nye logo introdusert. Samme dag ble den gamle logoen skiftet ut på nettstedet imf.no. Og tirsdag 27. februar er altså den nye imf.no lansert.
‒ Jeg håper folk liker det. Det er mer rent, oversiktlig og brukervennlig. Det viktigste som er nytt, er at siden er responsiv. Vi har tatt et steg inn i den moderne nettverdenen, sier grafisk formgiver Cathrine Rane i ImF Media om den nye siden hun har vært ansvarlig for å designe.
At siden er «responsiv» innebærer at innholdet tilpasser seg skjermstørrelsen. På gamle imf.no måtte man zoome inn – trekke innholdet til seg – dersom man eksempelvis skulle lese på en liten skjerm på en mobiltelefon (se også faktaboks).
‒ Hva ellers er nytt i forhold til den gamle imf.no?
‒ Det er stort sett de samme elementene på siden, men det er et nytt grafisk oppsett. Og det er nytt at vi har tatt i bruk slide-effekter, sier Cathrine Rane.
For generalsekretæren i ImF var det særlig to ting som var viktig når imf.no skulle fornyes.
‒ Det var både det at siden skulle fungere på ulike plattformer, og at den skulle ha mer moderne grensesnitt, sier Erik Furnes.
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!