ÅRSMØTE: Det er snart tid for kretsårsmøtene. Her fra ImF Rogalands årsmøte i 2019. FOTO: Petter Olsen

Årsmøte-sesongen starter etter påske

Organisasjonsprosessen i Indremisjonsforbundet (ImF) blir den viktigste saken på kretsårsmøtene. ImF Rogaland er først ut i neste uke.

En ringerunde som sambåndet.no har gjort til kretsene om de kommende årsmøtene, viser at ImFs organisasjonsprosess ligger høyt på sakslisten. Andreas Evensen er leder for dette arbeidet.

Status
– Vi har brukt 2020 og 2021 til å forankre prosessen i kretsårsmøtene, jobbe med gruppedynamikk og arbeidsmåte og gjort opp en felles status for alle kretsene. Høsten 2021 begynte kretsene for alvor å tenke fremover og vurdere ulike fremtidsscenarioer, og denne jobben fortsetter denne våren, sier Evensen.

Arena
– Hva vil bli lagt frem på kretsårsmøtene?

– Kretsårsmøtene er en viktig arena for både å involvere flere enn kretsgruppen i prosessen, og inspirere til engasjement og ro til Gud for fremtiden. Det som legges frem for kretsårsmøtene, avhenger av hvor langt gruppene er kommet og hva behovet er i kretsen. Men alle kommer på en eller annen måte til å involvere kretsårsmøtene i å vurdere fremtidsscenario, sier Andreas Evensen.

Tidspunkt for kretsenes årsmøter

ImF Rogaland – 20. april

Bergens Indremisjon – 28. april

Finnmark Indremisjon – 7. mai

ImF Sunnmøre – 8. juni

Nordhordland Indremisjon – 11. juni

ImF Midthordland – 11. juni

Nordmøre og Romsdal Indremisjon –  11.–12. juni

Sogn og Fjordane Indremisjon – 11. juni

Indremisjonssamskipnaden – 18. juni

ImF Sør – 3. september

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!