Ekstra julegavekroner
Årets Barnehelg har fått et retro-utrykk. Nå skal det mobiliseres unge selgere.
Det kommer aldri som julekvelden på kjerringa når Barnehelg ankommer ImF fra trykkeriet. Årets julehefte har vært planlagt og jobbet med kontinuerlig helt siden forrige jul, og årets ferske redaktør Ragnhild H. Steinbru er stolt og fornøyd med resultatet.
– Jeg kom inn sent i prosessen, men ble slått av hvor mange dyktige mennesker som har jobbet jevnt og trutt med bladet over lang tid, sier Steinbru. Hun er trygg på at årets blad med sitt retro-utrykk kommer til å slå bra an.
– Det er inn i tiden med retro, og både unge og eldre vil nok like dette grafiske utseende. Når bladet er fullpakket fra begynnelse til slutt med kvalitets-julestoff, er det all grunn til å ha tro på bladet, seir Steinbru.
Godt opplag
Det er flere år siden ImFs juleblad for voksne, Julehelg, gikk inn. Men Barnehelg, som gis ut av ImF-UNG, går fremdeles sin store gang; i år med et opplag på 5.600. Steinbru har tro på at man også i år skal få solgt ut hele opplaget.
– Dette har vi vært gjennom før, og mange har lange tradisjoner for å både kjøpe og selge bladet. Det er heller ikke like mange tilsvarende blader på markedet, så dette skal nok gå bra, mener en optimistisk Steinbru.
Fullstappet med jul
At navnet Barnehelg er noe som henger igjen fra tiden og konteksten rundt Julehelg, kan være litt småproblematisk, da navnet i seg selv sier svært lite om at dette er et julehefte. Steinbru sier at det å bytte navn på et så tradisjonsrikt blad likevel ikke er aktuelt.
– Vi må nok heller være flinke i både utforming og innhold, slik at det ikke er noen tvil om at dette er et julehefte. Det tror jeg vi har lykkes med også i år, sier Steinbru.
Trenger selgere
Utfordringen nå er å skaffe nok selgere av heftet. Både tidligere selgere og nye er velkommen. Det kan være en god måte å tjene noen ekstra kroner – kanskje til å kjøpe julegaver for, mener Steinbru.
– Jo flere blader du selger, jo større prosent av fortjenesten får du. Det er jo en god inspirasjonskilde, mener Steinbru. At man gjennom salg jobber for misjonen, mener hun at man heller ikke skal glemme.
– Dette er jo en glimrende måte å spre det flotte julebudskapet på, sier hun fornøyd.
For å få tilsendt blader å selge, tar man kontakt med ImF på telefon 56 31 42 40, eller e-post imf@imf.no. Praktisk info får man der, sier Steinbru, som håper på mange unge selgere.
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!